Rozdrcení "já"
Moji bratři a sestry:
Tyto Vánoce, je nutné, abyste hluboce pochopili nutnost rozdrcení "já."
Největší nebezpečí, které existuje v životě, je nebezpečí přeměny na hasnamusse.
Každý, kdo nepracuje na rozdrcení "já," se v každé existenci postupně stále více a více degeneruje. Nakonec nedostane žádné další fyzické tělo, protože se proměnil na nebezpečného hasnamusse.
Existují čtyři druhy hasnamusse:
Hasnamuss prvního typu, jsou opravdoví kreténi, idioti a zdegenerovaní lidé. Jsou extrémně zvrácení, ale nemají ani sílu, aby byli zvrácení. Tento typ se po smrti svého fyzického těla rapidně rozpadá.
Hasnamuss druhého typu, se neustále do tohoto světa vrací v tělech živočišné říši.
Hasnamuss třetího typu, byli zasvěcenci bílé magie, kteří získali mnoho nadpřirozených sil. No díky tomu, že nerozdrtili své "já," sešli z cesty a upadli do černé magie. Tento typ hasnamusse je jako dvě hlavy mince, líc a rub. Mají dvě vnitřní osobnosti, jedna je bílá a druhá černá. Každá z těchto osobností má svou vlastní nezávislost a nadpřirozené síly.
Hasnamuss čtvrtého typu, jsou opravdoví padlí Bódhisattvové, kteří se dopustili chyby posílení "já." Tito hasnamussové mají dvojí těžiště. Jedno je ďábelské a druhé božské.
Co je nejstrašnější ve čtvrtém typu, že mají astrální tělo. Příkladem tohoto typu je Andramelek. Tento hasnamuss mate nezkušené zaklínače, protože jsou dva Andramelekové, jeden bílý a druhý černý. Oba jsou adepti, přesto jsou protiklady. I přes to, jsou jeden. Oba jsou opravdoví mistři, jeden je mistr Bílé Lóže, a druhý Černé Lóže.
Mnozí zasvěcenci dosáhli vytvoření vyšších existenčních těl Bytí, přesto selhaly, protože nerozdrtili psychické "já."
Takový zasvěcenci nemohou slavit Narození Páně ve svých srdcích, nemohou dosáhnout inkarnaci svého Bytí přesto, že mají vyšší existenční těla. A tak se přemění na hasnamusse s dvojitým těžištěm.
Pokud skutečně chceme hlubokou Seberealizaci, pak je nutné pochopit, že je třeba pracovat s třemi faktory revoluce vědomí.
Pokud kterýkoli z těchto tří faktorů revoluce vědomí, je vyloučen, pak výsledek je neúspěch.
Hle, tři faktory revoluce vědomí: Narodit se, zemřít a obětovat se pro lidstvo.
Sexuální magie, rozdrcení "já," charita: Toto je trojitá cesta uspořádaného života.
Někteří gnostičtí studenti nám psali, s žádostí o didaktiku na rozdrcení "já."
Nejlepší didaktika na rozdrcení "já," se nachází v praktickém životě, který intenzivně žijeme.
Společenskost je úžasné velké zrcadlo, kde můžeme v plném rozsahu pozorovat různé "já."
Chyby, které jsou skryty v hloubce podvědomí, vycházejí spontánně na povrch, když jsme ve vztahu se svými bližními. Chyby z nás jen tak vyletí, protože naše podvědomí nás zradí, a pokud jsme ve stavu ostražitosti vnímání, pak je spatříme, tak, jak jsou.
Největší radostí gnostika, je oslavovat objev některého z jeho chyb.
Objevena chyba se stane mrtvou chybou. Když objevíme jakoukoli chybu, pak bychom ji měli vidět v akci, jako když se člověk dívá na film, ale bez toho, abychom ji soudili nebo odsuzovali.
Intelektuální pochopit zjištěnou chybu nestačí. Je třeba, abychom se ponořili do hluboké vnitřní meditace, abychom ji mohli pochopit v dalších úrovních mysli.
Mysl má mnoho úrovní a hloubek. Pokud jsme nepochopili chybu ve všech úrovních mysli, pak jsme neudělali nic, protože chyba i nadále existuje jako lákavý démon na dně našeho vlastního podvědomí.
Pokud je chyba celistvě pochopena ve všech úrovních mysli, pak je rozložená spolu s malými "já," který ji charakterizují. Takto je chyba zredukována na kosmický prach v nadsmyslových světech.
To je, jak umíráme od okamžiku k okamžiku. To je způsob, jak v sobě vytvoříme Trvalé centrum vědomí, Stále těžiště.
V každé lidské bytosti, která není v extrémním stavu degenerace, existuje Buddhata, vnitřní buddhistický princip, psychický materiál nebo původní hmota s cílem vytvořit to, co se nazývá duší.
Mnohočetné "já" hloupě mrhá takovým psychickým materiálem v absurdních atomových výbuších závisti, chamtivosti, nenávisti, smilstva, připoutanosti, marnosti apod.
Tento psychický materiál se v nás od momentu k momentu hromadí, v souladu se smrtí mnohočetného "já." Takto dosáhneme Trvalého centrum vědomí.
To je způsob, jakým se krůček po krůčku zindividualizujeme. Když se zbavíme ega, pak se zindividualizujeme.
Nicméně, objasňujeme, že individualita není všechno, protože při prožívání události Betlému, musíme projít do Vyšší-individuality.
Práce na rozdrcení "já" je něco velmi vážného. Musíme se hluboce studovat ve všech úrovních mysli, protože "já" je kniha mnoha svazků.
Musíme studovat naše myšlenky, emoce a činnosti v každém okamžiku, a to bez toho, abychom je odůvodňovali nebo je odsuzovali. Každý jeden náš defekt musíme v celku pochopit ve všech hloubkách mysli.
Mnohočetné "já" je podvědomí. Když rozdrtíme "já," podvědomí je transformováno do vědomí.
Musíme proměnit podvědomí do vědomí, a to je možné pouze dosažením zničení "já."
Nepřetržité probuzené vědomí vzniká, když naše vědomí zajímá místo podvědomí.
Každý, kdo má nepřetržité vědomí, žije úplně každý okamžik vědomě, a to nejen ve fyzickém světě, ale i ve vyšších světech.
Současné lidstvo je devadesát sedm procent v podvědomí. A proto během spánku fyzického těla, stejně jako po smrti, hluboce spí nejen v tomto fyzickém světě, ale i v nadsmyslových světech.
Potřebujeme smrt našeho "já." Musíme zemřít od okamžiku k okamžiku, tady a teď, a to nejen v tomto fyzickém světě, ale i ve všech rovinách Kosmické mysli.
Musíme být vůči sobě nemilosrdní, abychom mohli s obrovským skalpelem sebekritiky toto "já" rozpitvat.
Tato kapitola je z knihy "Odstranění satanova ocasu," napsaná Samaelem Aun Weorem